הפסנתר של ברטה

הצגת בכורה: 01/09/1996

זהו סיפורה של קבוצת צעירים שנמלטו מהפרעות ברוסיה לארץ ישראל כדי לבנות חברה יהודית חדשה וריבונית. ב- 1882 הם מקימים את ראשון לציון, אבל חמש שנים אחר כך הם מוצאים עצמם כפופים למשטר כפייתי ונוקשה של פקידות הברון רוטשילד.

עלילת המחזה מתרחשת בבית פיינברג בשנת 1887. בשעת ערב מאוחרת מתאספים המתיישבים כדי לצאת לחיפושים אחר אוסיפ – פיינברג שלא חזר מיפו. הם אינם יכולים לצאת בלי רשותו של אוסוביצקי פקיד הברון, המנצל את האירוע כדי לרדות בהם. בלב המהומה מופיע אוסיפ פיינברג. מסתבר שהוא נשדד בדרכו הביתה ודווקא אז צץ רעיון מלהיב במוחו. כדי להתגבר על מחלוקות עליהם להקים אגודת איכרים שתקרא "רודפי שלום" תפקידה יהיה להעיר ארת נפש האדם ולהעביר את ההחלטות על גורל המושבה לידי וועד דמוקרטי נבחר של המתיישבים.

האגודה מוקמת וזוכה להצלחה גדולה אך מצבה הכלכלי של משפחת פיינברג בכי רע. אוסיפ עסוק בהקמת "אגודת הפועלים" ושוכח את תפקידיו כאכר ובעל הרפת היחידה במושבה.

המרד האידיאולוגי הופך במהרה למאבק בין אנשים. הפחדים ההדדיים וחוסר האמון מובילים בהכרח להתפרצות אלימה

יוצרים

מאת מוטי אברבוך

בימוי עידו ריקלין

תפאורה: אבי שכוי

תלבושות: עינת קוש

מוסיקה: אפי שושני

תאורה: פליס רוס

כוריאוגרפיה: נעה דר

שפה ודיבור: נגה יתומי רביב

משתתפים

שרית וינוגרד (וינו-אלעד), דניאל רוטנברג / ורדי מוסקוביץ, שירי גולן, עירית פשטן, יוסי טולדו, דוד קיגלר, חן אלון, שלמה טרלובסקי, אלי אליוביץ, יגאל זקס, עידו מוסרי, יורם טולדנו, אבי פניני, שרה פון -שוורצה, אריה לוצטו, יורי טליאס

גלרייה

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי