לוגו האתר בצבע שחור

ברכות לעונה החדשה

עונת התיאטרון 2023-24, נולדה מתוך מחשבה והתבוננות על המציאות הישראלית העכשווית, אל מול מבט לאחור אל נקודות מפנה דרמתיות בעברה של המדינה.

בימים המורכבים שאנו חווים בזמן הזה, חשוב לנו כחברה להביט על הדברים שקרו כאן בעבר, ולהציב מולם בעזרת היצירה את המציאות הסובבת אותנו היום. ההיסטוריה, אומרים, נוטה לחזור על עצמה, והתיאטרון, מהותו שיקוף של המציאות בתוכה הוא פועל ואולי גם עוררות לדיון וביקורת פנימית. 

שילבנו השנה הצגות שעוסקות בהיסטוריה הכואבת שלנו, הן הפוליטית והן החברתית, לצד הצגות נוסטלגיות, שבוחנות את אירועי העבר מעיניים אחרות – חומלות ואולי אפילו מתגעגעות לימים אחרים.

העונה הזאת נרקמה מתוך תקווה גדולה, שנצמח ונלמד מהרע, ושהטוב, החמלה והסולידריות עוד לפנינו.

 

מקווים שתהנו,

שיר גולדברג, מנהלת אמנותית 

שמוליק יפרח, מנכ"ל התיאטרון

איזה כייף לפתוח עונה חדשה ומבטיחה של תיאטרון באר שבע, העוגן התרבותי החשוב של עיריית באר שבע. והפעם, התיאטרון יוצא בעונה רלוונטית במיוחד עם הפקות ישראליות מקוריות כמו "הגברת הראשונה", דרמה על מנהיגות ואחריות של ראשת הממשלה היחידה שלנו, גולדה מאיר, ואפילו גרסה בימתית מסקרנת של "חתונה מאוחרת" של דובר קוסאשווילי.

זאת הזדמנות להודות לאנשים יקרים: למנכ"ל שמוליק יפרח, ולמנהלת האומנותית שיר גולדברג, שמנצחים על העשייה המבורכת הזאת. תודה לעיריית באר שבע ובמיוחד לאיש שעומד בראשה, מר רוביק דנילוביץ, על התמיכה המתמשכת בתיאטרון, וההכרה בחשיבותו לעיר. כמו כן ברצוני להודות למשפחת עובדי התיאטרון, לחברי להנהלה הציבורית ולחברי אגודת הידידים על העבודה המסורה.

וכמובן התודה החשובה ביותר היא לכם קהל נכבד. אמונתכם בתיאטרון איננה מובנת מאליו ואנו שמחים ומודים על האולמות המלאים.

מאחל לכולנו עונה משובחת. אל תישארו בחוץ!

 

בברכה,

פרופ' אייל שיינר

ידידים, צופים, שחקנים ואורחים יקרים,

עם פתיחתה של עונת ההצגות החדשה אני רוצה לברך את תיאטרון באר שבע, ואתכם הקהל, בהנאה גדולה מההצגות המיוחדות שיש ברפרטואר החדש והנפלא שמוצג לפניכם.

התיאטרון בישראל הוא המקור ליצירה ישראלית איכותית היוצרת חיבורים בין כל חברי החברה הישראלית, ערך שמודגש במיוחד בתיאטרון באר שבע. מתוך נקודת המבט הזו, משרד התרבות והספורט בראשותי יצא השנה בפרויקט חדש שינגיש את ההצגות לכל רחבי הארץ ויפתח אותם לקהלים שונים ומגוונים.

עונת ההצגות החדשה, מביאה את הישראליות אל קדמת הבמה, עם הצגות על הדברים הגדולים והקטנים שמקיפים את חיינו וממלאים אותם במשמעות: דמויות  משמעותיות בהיסטוריית המדינה, הערים האהובות שלנו, אהבה, לידה, דרמות וקומדיות נפלאות. 

אני מאחל לכם שבעונה הקרובה תהנו, תצחקו ותתרגשו עד בלי די.

 

בברכה,

שר התרבות והספורט

מיקי זוהר

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי