שחק אותה סם

הצגת בכורה: 10/11/2010

זוכת פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2010 בקטגוריית הקומדיה הטובה של השנה

"שחק אותה סם", מחזהו הראשון של וודי אלן, היה להיט ענק בברודווי ומאז הוצג ברחבי העולם בהצלחה רבה. הגרסה הקולנועית בכיכובם של וודי אלן ודיאן קיטון נחשבת לקלאסיקה ומוכרת למיליוני צופים ברחבי העולם.

גיבור המחזה, אלן (גורי אלפי), מעריץ את האמפרי בוגארט, כסמל גבריות המצליח כל כך אצל נשים. אשתו של אלן נטשה אותו, ערערה את ביטחונו המיני והותירה אותו בדיכאון עמוק. חברו הטוב דיק ורעייתו לינדה מתגייסים כדי לשדך לו נשים שונות ומשונות, שיוציאו אותו מהדיכאון ומחוסר הביטחון הכרוניים שאליהם הידרדר, אבל למרות מאמציו הרבים של אלן המסכן, ההצלחה מבוששת לבוא. לינדה ואלן, מאוחדים בכוחם המשותף של הבדידות ושל כדורי הוואליום, הולכים ומתאהבים, וההרפתקה הקצרה שלהם מחזירה לאלן את ביטחונו העצמי.

"…בידור תיאטרוני מתוחכם, עשוי בטעם טוב, ביד קלה ובטוחה… סוד הצלחת ההצגה הוא שגורי אלפי איננו משתדל להיות אלן. הוא נשאר מה שהוא, קומיקאי בעל חוש תזמון מצוין, שמעביר את ההצגה בחן האופייני שלו ויוצר הישג משחקי יפה. גיא לואל בהופעה מהוקצעת ורבת חן, אפרת בוימולד מוכיחה שוב שיש לה הרבה כשרון, יכולת ונוכחות בימתית מקסימה.  אולי יגיעו שוב הימים הטובים בהם אם נתייאש מהתיאטרון במרכז, תמיד תהיה לנו באר שבע."

מיכאל הנדלזלץ, הארץ

"לפעמים הברקת ליהוק עושה הצגה…צריך שחקן עם אישיות חזקה מאוד כדי לקחת את התפקיד הזה…הבמאי אילן אלדד מצא שחקן כזה: גורי אלפי… הוא מצחיק ושנון… והופך את ההצגה כולה לכיף גדול.מסביבו העמיד אלדד הפקה רהוטה וקולחת… התוצאה הסופית היא הצגה מבדרת, משעשעת ומתוקה, שקשה לא ליפול בקיסמה."

שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

"…הצגה שמביאה לקהל מנה גדושה של הנאות קטנות, זו אחר זו, שיצטרפו לערב של הנאה מלאה. ההצגה של אילן אלדד, במאי ותיק ומנוסה, בנויה בדייקנות מופתית וצוברת את החן והקסם שלה ככל שהיא מתקדמת… שותפיו הנאמנים הם ארבעת השחקנים שלכדו תחת עינו הפקוחה את רוח ההומור ה"כלאחר-יד" והרצינות הקלילה של הדמויות "

יוצרים

מאת וודי אלן

תרגום אלי ביז'אווי

בימוי אילן אלדד

תפאורה: נטע הקר

תאורה: עדי שימרוני

תלבושות: מורין פרידמן

מוסיקה: טל בלכרוביץ

תנועה: עוז מורג

מולטימדיה: רם גיל

משתתפים

גורי אלפי- אהרון/עידן אלתרמן, אפרת בוימולד- איזנברג/יעל גרובלס, גיא לואל, מירב שירום

טריילר

גלרייה

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי