מקהלת אי ההסכמה

הצגת בכורה: 11/10/1986

היא הצגה שנונה ומהנה המספרת על קבוצת אופרה חובבנית בעיירה בשם פנדון, שמנסה להעלות את אופרת הקבצנים, אך ללא הצלחה.

כל זה עד שגיא ג'ונס, אלמן צעיר ונאה, שעובד במפעל גלובלי בעיר מצטרף לקאסט, מתקדם מתפקיד שולי לתפקיד יותר משמעותי ומציל את ההפקה עבור הבמאי הוולשי, דוויד. הוא עושה זאת תוך שהוא טורף את הקלפים ואת היצרים של הנשים במחזה, וכך מוצא עצמו בקונפליקט נשי בין אהבתה של חנה, אשתו של הבמאי שמוכנה לעזוב את הבית למענו, לזו של פיי הסקסית, שמכניסה אותו לחדר המיטות שלה ושל בעלה. אבל לא רק הנשים מביעות בו עניין. ג'ונס מודע לשמועות שהחברה בה הוא עובד מעוניינת בהרחבה על קרקע סמוכה והמחיר של החלקה מתחיל לעלות, כמו גם המחיר שלו עצמו, וכך הוא מזנק מתפקיד קטן לתפקיד הראשי.

אופרת הקבצנים נכתבה בשלהי המאה ה-18 ועליה מבוססת אופרה בגרוש של ברטולד ברכט וקורט וייל. מאחר וזהו מחזה בתוך מחזה יש נקודות השקה בין המחזות, וסצנת הסיום, איתה מתחילה ההצגה, מקבלת העמדה מחודשת וסוף אופטימי יותר בסופה. אייקבורן, יליד 1939, גדל בהמפסטד והחל את דרכו כמנהל הצגה, שחקן ובמאי, ורק לאחר מכן החל לכתוב מחזות משלו. הוא נחשב לבמאי הבריטי המצליח ביותר וכתב למעלה מ-70 מחזות, רובן קומדיות.

יוצרים

מאת אלן אייקבורן

תרגום עדה בן נחום

בימוי פאטריק טאקר

תפאורה: דאגלס היפ

תלבושות: יוסי בן ארי

תאורה: נתן פנטורין

ניהול מוסיקלי: שוש רייזמן

כוריאוגרפיה: רות מוטס

משתתפים

אבי אוריה, יעל עמית , מרק חסמן, חנה ריבר, חגית דסברג, קונסטנטין אנטול, מרגלית סטנדר, עפרון אטקין, רוזינה קמבוס, שלמה סדן, עידית טפרסון, עדי ויס , חנן שפטריק, יעל ברנפלד, נתן דטנר

גלרייה

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי