למה לא באתה לפני המלחמה

הצגת בכורה: 12/11/2011 למה לא באתה לפני המלחמה

מחזה ישראלי חדש, המבוסס על ספרה הביוגראפי עטור השבחים של ליזי דורון: "למה לא באת לפני המלחמה". הספר תורגם ליותר מחמש שפות וזכה בפרסים בארץ ובעולם.

את המחזה תביים המחזאית והבמאית חגית רכבי-ניקוליבסקי, שכתבה וביימה בתיאטרון ב"ש את המחזות המקוריים פרי עטה: "ילד משלי" ו"קיבוץ אל.איי", שזכו להצלחה מרובה.

לתפקידים הראשיים לוהקו:

 שירי גולן, שחקנית תיאטרון ב"ש (קן הקוקייה, המון רעש על לא כלום, הכל אודות חוה),שתגלם את האם הלנה, ויעל איתן (חטופים- ערוץ 2 בטלוויזיה, בוגד- בתיאטרון ב"ש) שתגלם את הבת המתבגרת אליזבט.

המחזה מספר את סיפור ילדותה והתבגרותה של אליזבט (ליזי), בת להלנה, אם חד הורית ניצולת שואה, בתל אביב של שנות ה-60, והוא עוסק בשתיקת הניצולים מנקודת  מבטם של ילדי הדור השני.

דרך תחנות התבגרותה של אליזבט הצברית בשכונה התל אביבית הקטנה על שלל טיפוסיה, נפרשים היחסים הטעונים בין הבת לבין אמה הלנה.

בשילוב מרתק של חמלה והומור שחור, מביא המחזה את החוויה הישראלית המוכרת של  משפחה, בית- ספר, בת- מצווה, תיכון וצבא, כפי שהיא נתפסת על ידי הלנה העקשנית, חריפת השכל והלשון, המערבת מציאות ודמיון, ושכנותיה, כולן ניצולות שואה, המבקשות להתאקלם בחברה הישראלית ולהתמודד עם זיכרונות וסודות מהעבר.

יוצרים

מחזה מקורי ע"פ ליזי דורון

מחזה עינת ברנובסקי

בימוי חגית רכבי- ניקוליבסקי

תפאורה: סבטלנה ברגר

תלבושות: יהודית אהרון

תאורה: עדי שימרוני

מוסיקה מקורית ועריכה מוסיקלית: שי בן יעקב

תנועה: עמית זמיר

יעוץ מוסיקלי תקופתי: ערן ליטוין

משתתפים

ירמי רייך, מיכל ברנד, מיכל ויינברג, יובל כרמי, סיגלית פוקס, אביטל פסטרנק, תמר לוין, אביהוד תדהר/ תום חגי

טריילר

גלרייה

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי