הכל אודות חווה

הצגת בכורה: 18/06/2011

קלאסיקה קולנועית בעיבוד לבמה

מרגו קרין היא הכוכבת הגדולה של ברודווי. בגיל 40 יש לה הכול: תהילה, קריירה מושלמת וזוגיות סוערת ומתוקשרת עם במאי מפורסם.

לילה אחד, לאחר הצגה, מופיעה בחדר ההלבשה שלה מעריצה צעירה בשם איב, ומגוללת בפניה סיפור חיים טרגי. רחמיה של מרגו נכמרים על הצעירה, היא אוספת אותה אל ביתה ואף שוכרת אותה כעוזרת אישית.

אך איב התמימה מתגלה אט אט כאישה ערמומית וחסרת רחמים – אישה-שטן המנסה להיכנס לנעליה של מרגו ולגזול ממנה הכול: את תפקידיה הבאים בתיאטרון, את חבריה הטובים ואף את אהובה. מרגו הסוערת נאלצת לצאת לקרב הגדול ביותר שידעה אי פעם – הקרב על כל מה שיש לה.

סיפור על נשיות, תאווה ותיאטרון – ועל הרגש העתיק ביותר בתולדות האנושות: קנאה. במילותיה של מרגו: "הדקו את חגורות המושב, זה עומד להיות לילה סוער במיוחד".

משך ההצגה: כשעתיים (כולל הפסקה)

צילום סטילס: רינת הלון, צילום וידאו: ערוץ נוסף, עריכת קליפ: יקיר פורטל

"הבמאית איה קפלן, מצליחה לגייס כאן על במה אחת שחקנים מעולים… מי שמעניקה להצגה זו את תחושת הקסם היא יונית טובי. יש לה היכולת להביא את ההיקסמות מהתיאטרון אל הבמה, ויחד עם הפרטנרים המנוסים, ותחושת סגנון נכונה, וסיפור עשוי היטב, הם מגישים הצגה שהיא ההצדקה של עצמה. היא חשובה כי היא טובה, ובגלל שכולה אהבת התיאטרון, ולא שום דבר אחר".

מיכאל הנדלזלץ, הארץ

"איה קפלן ביימה הצגה יפה באמת, תיאטרלית מהרגע הראשון ועד האחרון…תפאורה יפהפייה ומתוחכמת…הכוחות האמיתיים הם צוות השחקנים המצוין שתיאטרון באר שבע העמיד לרשותה, וחוגג ניצחון בימתי בתלבושות הנהדרות. רמה מסינגר היא מלכת במה, בתנועה, בקולה, בהבעות פניה המשתנות, ובמשחק המעיד על יכולותיה הווירטואוזיות."

צבי גורן, אתר הבמה

" רמה מסינגר מפליאה לאזן בין הוולגריות של הדמות ובין צדדיה הרכים. אין ספק שהתוצאה הסופית מענגת ביותר…יחד הצוות מצליח להפוך את התיאטרון שבתוך התיאטרון לאמירה פילוסופית כמעט על הקשר שבין מקור לשעתוק".

איתן בר יוסף, עכבר העיר

"הבמאית איה קפלן ,הצליחה להעמיד הפקה אינטיליגנטית ויפה עם הרבה סטייל …התוצאה הסופית היא הפקה מצוינת, כזו שאולי לא חודרת עמוק מדי לנשמה,אך מספקת ערב מלוטש ומהנה של תיאטרון מקצועי,עשוי היטב."

שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

יוצרים

מאת מרי אור

עיבוד איה קפלן וניר ארז

בימוי איה קפלן

תרגום: ניר ארז

תפאורה: יהודית אהרון

תלבושות: מוני מדניק

תאורה: עמיר ברנר

מוסיקה: דורי פרנס

תנועה: עוז מורג

משתתפים

יונית טובי, רמה מסינגר, אדר סידליק, אורה מאירסון, אלון אופיר/רודיה קוזלובסקי, אמיר קריאף, ירון ברובינסקי/ רון ביטרמן, ליאור בסון, עידן אבישר, קובי אדרת, שירי גולן

טריילר

גלרייה

לוגו האתר בצבע שחור
אזור אישי