מכירה יעילה פרושה הצגת המוצר, כך שתהלום את צרכיו, רצונותיו ואמונותיו של הצרכן. טכניקות המכירה מרובות ורמת תחכומן עולה וגוברת, ככל שגדל מגוון המוצרים, מתוכם אמור הצרכן לבחור.
בחברה המודרנית, בה האזרח "מופגז" באין ספור מסרים באמצעי התקשורת השונים, מאבדים האידאולוגיה והמסרים הערכיים מחשיבותם. לפיכך, עולה חשיבותה של האריזה הפוליטית על זו של המוצר הפוליטי. יועצי התקשורת והפרסומאים נוטלים, איפוא, חלק מכריע בשוק הפוליטי. הם מעצבים את העטיפה כך שתשכנע את המצביעים כי המוצר המוצג בה, מושך ומרתק כדוגמת אריזתו.